"Kalau nak Bercinta Cari Yang Halal Untuk Setia, Kalau Nak Bahagia Kejar Doa-Nya Sampai Ke Syurga"

Monday, September 17, 2012

dari hati ke hati ♥

Assalamualaikum .......
hello readers saya yang comel lagi hensem ♥ :D
agak lama tak update . sibuk dengan kelas dan assignment .

apa yang hampa rasa bila pandang seorang perempuan yang menutup aurat dia ditambah pulak dengan berpurdah ? maksud kat sini menutup aurat dengan sempurna . rasa tenang dan sejuk je hati kan ? aku pun rasa macam tu jugak walaupun aku perempuan .
bila aku tengok ,dalam hati aku pun cakap . kan best kalau aku pun macam nie . =) (angan-angan)
tapi kalau nak buat tu kena ikhlas bukan untuk suka-suka . pertama sekali kena laa pastikan kita nie betul-betul dah bersedia ke belum . kalau setakat pakai sebab BF suruh  , atau takot orang mengata , tak pun sebab ikut kawan , tak payah laa . kena ikhlas dari hati . =)

aku pun teringin nak pakai purdah . tapi belum sampai seru lagi . :)
insyaallah satu hari nanti bila aku rasa aku dah betul-betul boleh berubah jadi lebih baik dari sekarang (macam laa baik sangat :P) aku akan berubah . :)
buat masa nie slow-slow ubah diri , tingkah laku , dan yang paling penting solat :)
berusaha supaya sentiasa menunaikan solat 5 waktu penuh . takde yang tertinggal . insyaallah . doakan lahh :)

tak salah niat dari awal kan ? okey , aku pun tak taw kenapa aku jadi macam nie . =) hati aku rasa tenang je bila slow-slow ubah diri nie . aku bukan laa sejahat yang hampa fikir . aku bertudung cuma aku rasa aku nak lebih dari tu . :D

okey lahh . diharap post nie tak mengguris hati sesiapa . nie sekadar luahan hati saya . =)
mintak maaf jika ada yang kurang selesa lepas baca post nie . yang baik itu datang dari Allah dan yang salah itu mungkin dari saya sendiri . :) saya tak perfect dan semua manusia pun tak perfect . ade kelemahan dan kelebihan masing-masing .

sekian , terima kasih sudi baca blog budak kaki merapu nih ! =P
sayang semua ♥

No comments:

Post a Comment