"Kalau nak Bercinta Cari Yang Halal Untuk Setia, Kalau Nak Bahagia Kejar Doa-Nya Sampai Ke Syurga"

Saturday, April 26, 2014

Happy Sweet 21 Nur Alia Nabila ♥

lama rasanya tak menaip dekat blog nih....maklum laa..tengah final..hihihi...tapi Alhamdulillah final dah abis...esok ummi abah datang angkut aku sekali dengan barang-barang bawak balik Kulim Kedah...yeayyyy ! hahaha....tidoq tak lena lahh malam nie....

okey dah lari tajuk nih...actually aku nak share story sikit pasal birthday aku hari tu (20 April) housemates aku nie semua dah plan baik punya nak kenakan aku...sampai ternangis laa aku dibuatnya...hahahaha *malu kejap*

okey....mula sekali malam lepas pukul 12 tu kengkawan aku nie semua tak tidoq lama..dalam hati aku "kenapa laa depa nie tak tidoq lagi? selalunya awai lagi dah landing lentok bagai" sumpah ketaq perut takot depa buat macam-macam kat aku...hahaha...last sekali depa pakat nyanyi lagu H A P P Y B I R T H D A Y dekat aku....lepas tu DHADA buat pandangan yang menyeramkan...terus aku amik bantal tutup muka..syok ja depa gelak kat aku...hahahaha *punya takot sampai jadi lagu tu* maka terselamatlah aku malam tu.....lewat jugak laa tidoq sebab nak pastikan depa tidoq dulu supaya depa tak kenakan aku time aku tidoq...mana nak taw nak letak ubat gigi ka kat muka..hahahaha *jangan marah kawan-kawan* :P dalam hati cakap "malam nie tak kena kira selamatlah aku" hahahaha

esoknya.....apa yang hati aku cakap tak betol....kena jugak aku dengan bebudak nih.... -_- okey jom mula cerita...haha...

dari pagi sampai tengahari aku selamat lagi...tengahari sampai petang pun selamat lagi..yang boleh jadi tak selamat tu pasal depa ajak menyicah pelam depan rumah...siap p katok pelam depan rumah tu lagi dengan batang kayu sebab nak kait tak boleh...hahaha..rugi banyak jugak lah sebab jatuh masuk longkang...rugi...sedap oiii pelam besaq-besaq.... *okey melalut dah -_- ! jom sambung*

tengah sedap-sedap menyicah tu macam-macam jugak kami dok bersembang sama-sama kami..yang bestnya aku tak perasan langsung depa dah plan nak kenakan aku petang tu..pandai sungguh hampa berlakon wahai housemateku....hahaha *kena dapat anugerah pelakon terbaik nih* tengah syok-syok menyicah tiba-tiba NAZIRA mai dekat belakang aku baling tepung sambil cakap HAPPYBIRTHDAY ALIAAAAA.....aku tersenyap sat kat situ dok loading *pikiaq apa dok tengah jadi nih sebenaqnya --''*....hahaha...sebab aku memang tak taw depa nak kenakan aku...last sekali semua pakat dok amik tepung tu dok ligan nak baling kat aku...aku pun apa lagi....lari keluaq pagaq terus laaa...kira apa...janji aku selamat....memang syok bertepung laa...tak payah pakai bedak dah..beruban rambut...hahaha....DHADA dengan SHIMA paling semangat sekali..sanggup ligan aku jauh-jauh...hahaha...aku pun cakap dalam hati "tak boleh jadi nie,aku kena amik jugak plastik tepung tu" dengan gagahnya aku berlari pastu terus rebut plastik tepung tu dekat depa..bila dah dapat dekat aku semua pakat lari masuk rumah..taw takott.....hahahaha *masa tu aku gelak jahat* last sekali semua kena tepung...BALQIS yang lari masuk paling awal pun kena...hahaha...apatah lagi FARAHIN yang selalu terlepas setiap kali kami sambut besday kawan-kawan lain...hahaha :P lepas tu pulak semua dah surrender...semua duduk sambung makan pelam balik....hahaha...letih berlari punya pasal...masa tu pulak IMAN menjalankan tugas dia dok bancuh air bancuhan terbaik nak siram aku....hahaha..aku mati-mati ingat dah abis dah kenakan aku...pandai cari masa kan iman....grrrrr.....masa nie pulak aku kena air bancuhan tu....jerit pasal tepung tadi pun tak habis lagi sambung jerit pulak sebab kena siram dengan air tu...bau dia wangi jugak...boleh tahan laa...tapi lama-lama jadi tak sedap terus bau dia....yang aku taw IMAN letak sunquick blackcurrent , serbuk kopi , sabun downy , mayonis , sos blackpepper , apa lagi pun tak taw lahh.....memang redha je laa aku masa tu..nak lari pun tak boleh dah...SHIMA best...lari keliling rumah...hahaha..sakit perut aku gelak kat dia... :P lepas pada tu aku dah tak leh tahan badan melekit...p laaa dekat paip air depan rumah nak cuci sikit..mata pedih masuk air bancuhan tu...hihi...masa tu laaa YUS muncul dengan telur busuk lalu membuat balingan terbaik punya kena kat aku...sekali dah pecah telur tu perrgghhh bau dia....bapa tahun simpan pun aku tak taw...hahahaha....SHEDA hanya mampu gelak ja kat aku...air mata aku dah takleh tahan dah masa nie...letih berlari tambah plak kena buli palu-palu...hahahaha..maka tersedih sat depan paip tu...BALQIS dengan FARAHIN dok dengan aku dekat situ...hahahaha...depa tolong jirus air kat aku....YUS cakap "mandi terus...mandi terus...." hahahaah.....maka mandi lah aku kat depan rumah....masa nie semua kena mandi sekali..hahaha...memang semua basah kena percik dengan air....nasib laa rumah aku hujung sekali takdak orang...time tu dah nak dekat Mahgrib...dah siap semua..pakat masuk rumah....nie kira okey lagi dari tahun lepas...aku kena mandi kat luaq tengah-tengah malam...sejuk gedikk oiii.... -_- haha

yang bestnya malam tu sepatutnya aku keluaq dengan SHIMA....nak beli MCD laa kononya...teringin nak makan punya pasal...BIRTHDAYGIRL laa katakan...hahahaha...tapi lepas aku siap mandi aku tengok BALQIS dah siap pakai tudung bagai...aku pun tanya laa.....

ALIA : qis...nak p mana? nak ikot sekali ka?
QIS : aaa...dak..tak p mana...hihi *terus keluaq bilik*
ALIA : dalam hati cakap "biaq betoi qis nie..." haahaha


pastu  SHIMA masuk bilik cakap dekat aku.....

SHIMA : weii alia..qis nak bayaq bil..dia nak p sekali...dah tu macam mana? kalau nak pinjam moto budak depan nie takot takdan..pain pun tak mandi lagi... *okey..aku tak ingat apa lagi yg hg cakap shima..haha* :P 
ALIA : haa takpa laa...hg p je laaa dengan qis....aku order ja....
SHIMA : okey...hg tulis hg nak makan apa...p amik order semua orang....

lepas semua dah pakat-pakat order maka kawan aku berdua nie pun pegi lahh beli MCD n bayaq bil...serius masa nie aku tak perasan lagi yang depa nak buat surprise bagai sebab memang tak terpikiaq langsung...kikiki...lepas dah lama sikit tu IMAN pulak tiba-tiba mintak nota statistic kat aku...aku pun cakap kat dia "alaa..nota alia dalam bilik, jap nak g amik..." dah masuk dalam bilik tu IMAN dok ajak bersembang..aku pun layan je laa sembang dalam bilik tu...hahaha...dalam hati dok rasa something bakal terjadi dah sebab sebelum IMANmintak tu semua pakat keluaq kat depan rumah...aku dok seriau depa nak baling tepung lagi sekali kat aku...tapi takpa..aku sembang ja dalam bilik dengan IMAN.....pastu tiba-tiba rumah BLACKOUT ! terjerit sat dalam bilik sebab terkejut..nasib fon ada dekat tanga..ada laa jugak lampu nak suluh dalam gelap....masa tu plak aku terus keluaq bilik pastu terus keluaq rumah...hahaha..masa tu aku dah nampak lampu lilin dekat kek...hahaha...depa beli kek rupanya....lagi sekali depa semua nyanyi lagu H A P P Y B I R T H D A Y dekat aku...terharu kawan-kawan aku sambut besday aku dengan meriah sekali tahun nie....hihihi....happy sangat :D thankyouu so much kawan-kawan...tahun nie last aku sambut besday dengan hampa semua.... :')

okey aku nak share sikit gambaq kami semua
lovely housemates | girlfriends
SHIMA DHADA BALQIS FARAHIN NAZIRA YUS SHEDA IMAN
Taman Delima 2
CHUA je takdak sebab dia dah balik kampung masa nie
\(^_^)/


syok ja depa celek kek tu kat muka aku kan...pasrah je laaa....
 le housemate !


 kek tu exciden maka terjadilah nama ALIA NABIL...kikiki...abaikan muka comot tu okey..
kami berbaju tido je...kau hadoooo?? hahaha
 

 BIRTHDAYGIRL

A little speech from me :)

Alhamdulillah.. telah diberi kehidupan di dunia ini selama 21 tahun.. macam-macam aku belajar tentang kehidupan dan aku akan terus belajar lagi..
Terima kasih buat semua yang telah menceriakan hidup saya selama 21 tahun ini.. semoga hidup kita semua akan diberkati olehNya..
Thanks jugak buat semua kawan-kawan yang still ingat dekat saya walaupun kita jarang contact n jumpa...kengkawan yang sudi wish dekat FACEBOOK, WHATSAPP, WECHAT, MESEJ dan tak lupa jugak dekat INSTAGRAM...i love you all ♥

thanks for lend me your eyes to read this entry (:

Salam Kasih Sayang,

4 comments:

  1. Wahhhh, bestnya sambut birthday dgn kawan2. :D
    Tak pernah lagi di-suprise oleh kwn2 hehe. Biasala birthday bulan 12 kan. Ngeee :D
    Anyway, Happy Belated Birthday kak Aliaaaaa. Semoga sukses selaluuu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. nnt sampai masa aina belajar kt mana2 mesti boleh sambut dengan kawan-kawan.. n believe me seronok sangat.. hehe..thankyou ye adik comel.. selamat maju jaya.. (:

      Delete