"Kalau nak Bercinta Cari Yang Halal Untuk Setia, Kalau Nak Bahagia Kejar Doa-Nya Sampai Ke Syurga"

Friday, October 9, 2015

Philophobia

Assalammualaikum..
Haaaa, apa tu philophobia? Philophobia nie sejenis fobia yang bermaksud "perasaan takut untuk jatuh cinta". Kenapa tiba-tiba nak cerita pasal nie? Sebab aku sendiri ada rasa macam tu. Rasa takut, rasa macam buang masa, rasa macam dah susah nak percaya orang. Sampai tak tahu nak bezakan orang yang mana betul-betul ikhlas atau main-main. Seriousss talk ! 





Ada yang cakap nak meminang lah apa lah. Dia pikir benda nie main-main ke boleh cakap ikut suka hati? Macam nak bagi harapan palsu jaa. !@#$%^&*() >.< Bukan sorang dua yang cakap macam tu dekat aku. Lagi lah bertambah keraguan aku dekat LELAKI. Ye, bukan semua lelaki macam tu, tapi buat masa nie yang aku jumpa semua macam tu. Serius tak tipu. Sebab tu dok solo single alone lagi sampai sekarang. Orang yang tak tahu semua cakap ada orang nak tapi aku jual mahal. Bukan masalah jual mahal dekat sini, tapi tahap kepercayaan aku dah zero, plus nak cari balik rasa sayang dengan cinta tu susah lepas dah kecewa tahap gaban ! Tawar hati dah senang cakap.

So, lepas nie sape je yang nak kawan, yang betul-betul serius je aku layan. Means, kenal and jadi rapat. Sebab sekarang nie memang aku tengah dalam "silent mode". Tak contact sape pun. Handphone tu kalau sorok pun aku tak kisah, sebab memang jarang sangat belek dia. Hmm.. so lepas nie, aku akan pikirkan.. hahahahaa.. At least aku try jugak kan dari tak try langsung, terus tutup hati nie untuk orang lain. Ada jugak orang cakap, sebab orang lain, orang lain yang jadi mangsa. Bukan nak samakan, tapi I'm not ready yet ! Ntah laa, aku sendiri pun tak tau nak cakap macam mana. Susah nak explain hati kita nie dekat orang. Sebab tu aku diam je, dengar je apa orang nak cakap dekat aku. Sebab depa tak tau apa yang kita rasa. And kita nak explain pun rasa macam sia-sia.. kahkah.. so better diam je.

Lepas hampa baca nie mesti hampa fikir, "dia nie tengah patah hati ke apa?". Haa, ada kan? Kan? Jangan tipu dosaaa.. haha.. Well,kalau dulu memang ya aku tengah patah hati, tapi sekarang tidak lagi.. hahahaha.. *gelak bangga* sebab tu aku jadi malas nak layan lelaki, terlebih moved on pulak kan ! Kahkahkah.. tapi aku ramai je member lelaki. Aku harap member-member aku semua nie jadi lelaki yang baik-baik ye... Aamiin.. hihihi..

And... of course haters gonna hate forever.. *maybe*

for haters.. look at me ! I'm smiling ~ :)
terima kasih sebab mengajar aku untuk jadi lebih sabar dan ubah diri untuk jadi lebih baik.. *sikit kot* hahaha..

Okey tu aje lah yang aku boleh taip harini.. bertemankan radio disebelah nie.. haha..

Thanks for lend me your eyes ! Hihi..
Assalammualaikum..

Yang Benar,

 9 OCT 2015 | 01:38AM

No comments:

Post a Comment