"Kalau nak Bercinta Cari Yang Halal Untuk Setia, Kalau Nak Bahagia Kejar Doa-Nya Sampai Ke Syurga"

Monday, January 23, 2017

Janji Allah ♥

 Assalammualaikum..

Hihi.. Aku terjumpa satu post nie dekat fb.. So aku nak share dekat sini.. Kalau-kalau aku patah hati ke sedih ke apa ke aku boleh baca balik benda-benda yang aku post dekat sini.. Hihi.. :D
 

Bila sukakan seseorang, cuba try jauhkan diri dari dia. 
Time tu baru kau boleh beza sama ada kau sukakan dia kerna nafsu atau kerana Allah.
Macam mana nak beza?
Bila suka itu berlandskan nafsu, sepanjang tempoh berjauhan kau rasa segalanya tak kena. 
Tak tenang, rasa nak kena contact jugak. 
Takut 'dia' beralih arah dan sebagainya.
Tapi, bila ianya benar lillahi ta'ala, tak contact pun tak kisah. 
Sebab apa? 
Sebab keyakinan dan kebergantungan tu betul-betul pada Allah. 
Andainya si dia bukan jodoh pun, tiada kekecewaan kerana harapan tak diletakkan pada manusia yang kau cinta. 

 Yes.. betul tu.. Aku kena didik diri aku supaya buat macam nie.. Jangan ikut hati.. Tapi percaya pada qada dan qadar Allah.. Janji Allah itu pasti.. 

xoxo,
MissY ♥

No comments:

Post a Comment