"Kalau nak Bercinta Cari Yang Halal Untuk Setia, Kalau Nak Bahagia Kejar Doa-Nya Sampai Ke Syurga"

Tuesday, December 16, 2014

Kun Fayakun ♥

Assalammualaikum..
Hari nie hujan tak berhenti dari pagi.. *tarik selimut sedap jugak kan..hehe*
Aku pun memulakan laa rutin harian aku, on lappy, on facebook ! Tu je kerja tetap selama menjadi penganggur seti nih. Kerja aku scroll, baca dan like. Tu je mampu buat sebab peshbuk nie da macam bosan je..ngeee.. Dalam masa tengah scroll tu aku ternampak wanita muslimah yang bertudung labuh dengan pakaian mereka. "Cantik!" Desis aku dalam hati. Terdetik dalam hati aku untuk berpakaian begitu. *Alhamdulillah..masih ada Iman di dalam diri* Bukanlah selama nie aku tak menutup aurat, tetapi kadang-kadang tidak menepati ciri-ciri menutup aurat dengan sempurna.

Ada jugak kawan-kawan yang tegur. *lelaki yang tegur bukan perempuan, kau rasa??* Alhamdulillah masih ada yang ingin menegur, tanda dia nak kita berubah jadi lebih baik daripada sekarang. Tapi dia menegur dalam nada nasihat dan aku pun mengaku sendiri cara aku berpakaian. Ye.. semua orang pernah buat silap dan tak ada yang terkecuali pun. Dulu pun aku pernah free hair sebelum aku bertudung. *lepas SPM* Dan masa tu aku still pakai tudung dengan baju lengan pendek. Perubahan sedikit demi sedikit. Lama-kelamaan aku rasa malu nak pakai lengan pendek pastu bertudung pulak. Aku rasa tak selesa, rasa macam terdedah. Then, lepas da masuk poli baru lah aku mula sikit-sikit pakai lengan panjang. *ada hikmah jugak datang sebelah timur nie sebenarnya*

Kun Fayakun... apa yang Allah kata akan terjadi, maka jadilah. Alhamdulillah aku dah banyak berubah sejak belajar disana. Berubah menjadi lebih dewasa dan lebih baik dari aku yang dulu. Aku sedar perubahan tu lepas aku tengok balik album gambar aku yang lama. "Macam nie rupanya aku dulu yee..." Kata dalam hati. Aku tak cakap sekarang aku baik gila-gila punya baik, tapi aku dapat lihat perubahan aku sekarang dari aku yang dulu. Sekarang pun aku tengah berusaha untuk jadi lebih baik untuk masa akan datang. "Nak dapat suami yang baik, kenalah ubah diri sendiri dulu." "Lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik begitu jugak sebaliknya." Tiba-tiba terdetik dalam hati perkataan tu. *haha.. gatai sungguh.. baru 21 tahun.. haha !* Tak salah kita fikirkan tentang masa depan kita, masa nie lah kita patut fikir tentang masa depan kita. Dan yes ! Semestinya aku nak lelaki yang baik yang boleh bimbing aku ke jalanNya. InshaAllah.. Aamiin.. *kemain berangan..hihi* Maka dengan itu, aku harus betulkan diri sendiri terlebih dahulu. Fighting ! *banyak sangat tengok runningman*

Berbalik pulak dengan cerita aku tadi pasal muslimah tu.. *jauh menyimpang haa.. haha* Nak bertudung labuh tu biarlah ikhlas. Maksud tudung labuh aku disini ialah menutup dada ye anak-anak, bukanlah bertudung seperti ustazah. *tak salah kalau nak berbuah kearah tu pun.. sikit-sikit lama-lama jadi bukit* Hihihi.. Kaki pulak macam mana?? Asyik cakap tudung je kan, kaki tu pun salah satu anggota yang wajib ditutup. Ye, saya memang tak berstoking ! Kalau nak senang pakai aje kasut yang tutup semua bahagian kaki tu. Kan senang ! *sebenarnya cakap dekat diri sendiri.. haha* Kesimpulannya dekat sini kalau kita masih lagi ada niat nak berubah jadi baik tu bermakna masih ada lagi Iman dalam hati kita. Dalam diri kita. Alhamdulillah :) Semoga Allah berikan hidayah buat kita semua. Aamiin Ya Rabbal Alamiin..

Salam Kasih Sayang,

Annyong !