"Kalau nak Bercinta Cari Yang Halal Untuk Setia, Kalau Nak Bahagia Kejar Doa-Nya Sampai Ke Syurga"

Wednesday, December 17, 2014

Setia Dan Taat Kepada Allah ♥

Assalammualaikum
Selamat Malam

Diriwayatkan dari Ibn 'Abbas RA:

Sebaik sahaja aku berada di belakang Rasulullah SAW dan beliau berkata: "Wahai budak, saya akan mengajar kamu beberapa perkataan:

1. Setia dan taat kepada Allah (beribadat kepada-Nya semata-mata), sentiasa mengingatiNya, patuhi perintahNya. Dia akan menyelamatkan kamu dari segala bahaya dan akan menjaga kamu dalam semua aspek kehidupan.

2. Setia dan taat kepada Allah, nescaya Dia akan dekat (di hadapanmu), iaitu Dia akan bertindak balas kepada permintaan kamu.

3. Jika kamu meminta, minta kepada Allah.

4. Jika kamu meminta pertolongan, mintalah pertolongan dari Allah.

5. Ketahuilah bahawa jika semua orang bersama-sama untuk mendapat faedahmu dengan sesuatu, mereka tidak akan dapat memberi manfaat kepada kamu dalam apa-apa kecuali apa yang telah ditetapkan Allah untukmu. Dan jika mereka semua bersama-sama untuk mencederakanmu dengan sesuatu, mereka tidak akan dapat membahayakan kamu dalam apa-apa kecuali apa yang telah ditetapkan Allah untukmu.


The pens have stopped writings [Divine (Allah's) Preordainments]. And (the ink over) the papers (Book of Decrees) have dried."

Hadith from Sahih Al-Tirmidhi


#buat diri sendiri :)
Mintalah pertolongan dari Allah, Dia lebih mengetahui ~ stop pretending that you are strong enough to cope with all of this alone.

Salam Kasih Sayang,


Annyeong! | 12:41AM 

No comments:

Post a Comment