"Kalau nak Bercinta Cari Yang Halal Untuk Setia, Kalau Nak Bahagia Kejar Doa-Nya Sampai Ke Syurga"

Thursday, December 18, 2014

Aku Rindu Sayang Kamu ♥

Assalammualaikum !
Dah duduk dekat rumah keja nak update je kan. Hihihi.. Mentang-mentang dah tinggal zaman belajar banyak pulak masa terbuang kat rumah nie. *macam laa berkurun sangat "zaman belajar" tu.. hahaha.. baru diploma je kot ! hahaha*

Actually takde benda sangat pun nak bercerita. Cuma aku rindu saat-saat indah *kemain ayat* dekat Dungun dulu ! Hihihi.. Rindu semua dekat sana, rindu pantai, rindu poli, rindu kelas, rindu lecturer, rindu suasana bising-bising dekat bilik lecturer, kacau encik-encik dengan puan-puan kat sana sebab dorang sporting ! Layan je kerenah anak-anak didik dorang nie. Hihihi.. Paling aku rindu mestilah kawan-kawan aku yang tersayang. Beza kawan dekat poli dengan kawan dekat Kulim nie sebab poli aku jauh so aku berkawan dengan orang pelbagai negeri. Jadi bila dah balik negeri masing-masing mulalah rasa rindu tu. Kalau dekat Kulim mestilah kawan-kawan Kulim yang sekolah sekali semua sekali. Aku pun orang sini ja jadi tak dak masalah aku nak jumpa bila-bila masa pun. Dan yang pasti aku sayang semua kawan-kawan aku tak kira dekat poli atau dekat sini. :) *aku tak pernah bezakan hampa taw.. sekali aku kawan, selamanya hampa semua jadi kawan aku*

Selalu kalau time macam nie housemates aku dekat Dungun dulu mesti jadi hyperactive ! Hahaha.. Time nie lah nak kacau orang tidur, nak menyanyi kuat-kuat, nak amik gambar macam-macam pose ! *paling aku tak lupa rambut hantu tu.. kah3* nak buat tu, nak buat nie ! Serius aku rindu semua tu. Rindu nak makan ramai-ramai depan tv, tambah-tambah masa bulan puasa, pegi bazaar, pegi pasar malam habiskan duit, bila dah takdak duit pakat makan #maggi belaka ! Hahaha.. Rindu nak buat bising dalam kelas, tapi masa buat assignment tak rindu sebab sekali kerja selambak memang tak tidur jawabnya. Hahaha.. Banyak sangat kenangan dekat sana yang aku rindu. Manis, pahit, suka, duka semua ada ! Dengan kenangan tu semua jugak aku dapat belajar erti kehidupan. Kadang-kala kita di bawah, kadang-kala kita di atas, ada pasang surut. Dan jangan terlalu yakin yang semua orang suka dengan kita. Dalam diam pun mungkin ramai yang menyimpan dendam dengan kita even kita tak pernah kacau hidup mereka *aku bercakap melalui pengalaman diri sendiri, sumpah perit sangat rasa kena fitnah* Semoga Allah ampunkan dosa mereka dan aku. Mungkin semua yang jadi nie atas kerana kesilapan diri aku sendiri, balasan Allah untuk aku. Aku redha. Allahuakbar ~

Tapi Alhamdulillah aku masih punyai kawan-kawan yang selalu ada waktu aku susah dan senang, sentiasa menyokong aku dari belakang, banyak bagi nasihat dekat aku. Terima kasih sangat-sangat. Aku ingat lagi dekat sana dulu kalau sape-sape je ada masalah ke, stress ke, sedih ke, tempat yang kita cari untuk cari ketenangan mesti dekat pantai kan. Kenapa pantai?? Sebab dekat situ tenang, dengar bunyi ombak, dapat tengok betapa cantiknya ciptaan Tuhan. Percayalah cakap aku lepas pegi pantai korang akan rasa lega tak banyak sikit pun hati korang akan rasa tenang, lebih ceria ! :) *pendapat aku lahh, lain orang lain cara* Kita pegi pantai kita cerita semua masalah kita dekat situ. Jenis kita "cerita sini, habis sini" So balik rumah takmau ada rasa stress lagi. Heee.. Sungguh aku rinduuu.. Aku harap masa konvo kita nanti kita boleh spend time macam nie jugak. Habis kuat pun kita lepak pantai kejap then pegi makan besar sama-sama kita ! Sebab nanti mesti family masing-masing ada kan, mesti susah nak kumpul semua sekali. Tapi aku harap kita dapat celebrate kejap pun jadi lahh.. Hihihi..

Lastly, Aku Rindu Sayang Kamuuu.. Selamat Malam.. Thanks for reading !

Salam Kasih Sayang,



Annyeong !

No comments:

Post a Comment